Waiting for Columbus... I thought

5 opmerkingen:

Elle zei

Leg eens uit Jooperik. Ik zie geen ei en ook geen Amerika......

Mooie foto! Hoofd lijkt wel een reconstructiehoofd van een moordgeval....

Unknown zei

Ik stel me zo'n hoofd voor gezien door een scheepsvierkant in plaats van gat :)
De wolken boven het hoofd geven de gedachten aan... en als ik het helemaal fout heb, heb ik mijn hersenen toch zeker een kwartier gekraakt :)

JOOP96 zei

Ik wilde de foto al eerder tijdens die KaaUThee natte dagen plaatsen met als titel staring at the rainy clouds... een stemmetje riep steeds Columbus en dat zal dan wel... iemand weet meer dan ik... :) Een scheepsvierkant vind ik mooi gevonden, vooral bij een oude bakstenenboot... :) Zelf vind ik die kop iets scheepsjongensachtig uit de tijd van Columbus hebben...

Unknown zei

Verbaast me niet dat stemmetje.

Het hoofd wordt trots omhoog gehouden, toch zit er iets van afhankelijkheid in. Veel mensen waren afhankelijk van Columbus, voor hen was hij de zonneschijn na regen. En ze moesten wel .. zonder een onvoorwaardelijk vertrouwen in hem had menig de ronde reizen op de platte wereld niet kunnen volbrengen.

Misschien heeft het stemmetje je willen wijzen op het hebben van vertrouwen in ongewisse wijsheden..

JOOP96 zei

Laatste dagen veel ongewisse wijsheden opgezogen, dus je kan weleens gelijk hebben... :)